Baltymų ir širdies sveikata


Tyrimai įrodė, iš kokio maisto gaunami baltymai naudingiausi sveikatai 0 www. Visi žinome, kad pieno gaminiai ir mėsa turtinga baltymais. Tačiau ar šie gaminiai tikrai sveikiausias pasirinkimas vaikams, suaugusiems, aktyviai sportuojantiems žmonėms?

Nors susirgimo riziką ypač padidina rūkymas ir neaktyvus gyvenimo būdas, vis dėlto didžiausia grėsmė kyla dėl nesveikos ir per riebios mitybos. Gydytojos dietologės dr.

baltymų ir širdies sveikata

Rūtos Petereit teigimu, lietuviai vartoja per daug sočiųjų riebalų baltymų ir širdies sveikata per mažai daržovių, vaisių, kuriuose yra vitaminų. Žinoma, valgant vištieną, prieš papildai vyrų širdies sveikatai gaminant, reikėtų pašalinti odelę ir matomus riebaliukus.

Taip pat verta atminti, kad riebaluose kepta, džiūvėsėliuose apvoliota ir gruzdinta mėsa su sveika mityba neturi nieko bendro — paukštieną geriausia virti, troškinti garuose ar kepti ant laužo.

Sveikatos šaltinis: 4 naudingiausios riešutų savybės

Kaip prisiversti? Norintiems pagerinti širdies ir kraujagyslių veiklą, patariama rinktis vištienos krūtinėlę, kurioje beveik nėra riebalų, o baltymų aptinkama daugiau nei kitose paukščio dalyse.

Nors esant galimybėms geriau rinktis šviežią mėsą, dietologė teigia, kad naudingieji baltymai niekur nedings ir iš šaldytos mėsos. Gydytojos teigimu, gerinant širdies veiklą, svarbiausia suvartoti reikiamą baltymų kiekį — 15 proc.

Populiariausi

Kalbant apie paukštieną, vyrui per dieną patartina suvalgyti apie g, moteriai — g, o vaikui — g mėsos. Per savaitę patartina mėsą valgyti kartus.

Nors paukštiena širdies veiklai naudinga, ji neturėtų tapti pagrindiniu ir vieninteliu produktu mityboje — į racioną reikėtų įtraukti ir kitų organizmui naudingų maisto produktų iš visų grupių. Širdžiai naudinga ir labai svarbu vartoti angliavandenius, ypač neskaldytų grūdų duoną ir košes, pupeles bei ankštines daržoves, taip pat — per dieną ne mažiau g šviežių daržovių ir vaisių.

Daiginti grikiai — baltymų šaltinis, gerinantis širdies darbą Shutterstock Maisto produktų daiginimas yra laikomas vieninteliu jo perdirbimo būdu, kuomet žymiai padidėja maistinė vertė. Daiginti grikiai pasižymi itin stipriomis antioksidacinėmis savybėmis. Negana to, žmogaus organizmas žymiai geriau įsisavina visus reikiamus vitaminus ir mineralus iš daigintų grikių, negu iš jų pirminės formos. Daigintų grikių nauda organizmui: Šiame produkte gausu įvairių mineralų, junginių, o ypač flavonoido — rutino, kuris padeda sustiprinti kraujagyslių sieneles ir mažinti kapiliarų laidumą.

Dietologė atkreipia dėmesį, kad besirūpinantiems sveika mityba ir širdies būkle, reikėtų nepamiršti ir žuvies, ypač omega-3 turinčios lašišos, silkės, skumbrės ar tuno, linų sėmenų aliejaus bei riešutų.

Petereit atkreipia dėmesį, kad lietuviai linkę suvartoti per didelį kiekį druskos — vos 5 g leistiną dienos normą žmonės neretai viršija kartus ar net daugiau.

  1. Daiginti grikiai – baltymų šaltinis, gerinantis širdies darbą | taksi-ag.lt
  2. Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių  ligomis.
  3. Kaip nustatyti hipertenziją pagal dugną
  4. Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių ligomis.

Natris skatina skysčių susilaikymą, gali padidinti kraujo spaudimą bei neabejotinai prisideda prie širdies ligų rizikos padidėjimo, tad suvartojamą druskos kiekį reikėtų smarkiai sumažinti. Vietoje jos patiekalų skonį pagardinti galima kitais natūraliais prieskoniais ar namų gamybos padažais, taip pat — vengti papildomai sūdyti jau pagamintą maistą, prieš tai jo net neparagavus.

baltymų ir širdies sveikata

Reikėtų rečiau ir mažesniais kiekiais vartoti maisto produktus, kuriuose yra daug druskos rūkytus, sūdytus, konservuotuso išsirinkus produktą, pasižiūrėti jo sudėtį, nurodytą ant pakuotės ir įvertinti druskos kiekį. Laiku pastebėjus neigiamus pokyčius širdies ar kraujotakos veikloje, galima išvengti ligų bei sumažinti infarkto riziką, tad visiems, net ir šiuo metu nesiskundžiantiems skausmais ar padidėjusiu svoriu pilvinis nutukimas glaudžiai siejamas su intraabdominaliniu — pilviniu — riebalų, blogo cholesterolio padidėjimu, hipertenzijakuris yra viena iš pagrindinių ūminio miokardo infarktų priežasčiųpatartina profilaktiškai apsilankyti pas gydytoją ir atlikti profilaktinius kraujo tyrimus.

Kylant abejonių dėl mitybos, galima pasikonsultuoti su gydytoju dietologu, kuris padės sureguliuoti maisto kiekį bei parinkti tinkamus maisto produktus.

baltymų ir širdies sveikata

Nuorodos kopijavimas Širdies ligų galima išvengti: kontroliuokite mitybą Nuoroda nukopijuota Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI baltymų ir širdies sveikata šaltinį.