Badavimo dienos dėl hipertenzijos


Specialistai teigia: alkis nuolat kišasi į organizmo veiklą — kur kas aktyviau nei paties stipriausio poveikio vaistai. Todėl norint sumažinti svorį, mažai kaloringa dieta bus kur kas efektyvesnė nei badavimas. Ir badavimo šalininkai, ir jo priešininkai sutinka, kad esminis tokio maitinimosi poveikis yra stresas, aktyvuojantis žmogaus vidines jėgas. Alkana amžių išmintis Gydymą visišku maisto atisakymu aktyviai propagavo Senovės Graikijos, Egipto, Indijos ir Tibeto gydytojai. Viduramžiais Europoje badavimas taip pat buvo paplitęs, bet jį praktikavo ne medikai.

Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikos Įžanga Nutukimas ir su juo susiję metaboliniai sutrikimai Vakarų šalyse kelia vis daugiau problemų.

Šie negalavimai yra susiję su sutrikusiu energijos suvartojimo ir išnaudojimo badavimo dienos dėl hipertenzijos 1. Taigi perteklinis maisto vartojimas, dažnas valgymas sutrikdo metabolinę sistemą padidėja atsparumas insulinui, kaupiasi visceralinių riebalų perteklius, pan.

galite gerti daug vandens su hipertenzija

Labiausiai tai kenkia, jeigu mažai judama. Gyvūnai, taip pat ir žmonės, evoliucionavo aplinkoje, kurioje maistas buvo sunkiai pasiekiamas, todėl jų organizmas prisitaikė, kad galėtų funkcionuoti įvairiomis sąlygomis fiziškai, esant maisto trūkumui ar badaujant 2. Protarpinis badavimas PB — tai maitinimosi įprotis, kai tam tikrą laikotarpį pvz.

warning.outdated.title

Dažniausiai skiriami 3 protarpinio badavimo tipai: alternatyvios dienos badavimas angl. Pastebėta, kad laboratorijoje pelėms ir žiurkėms protarpinis badavimas buvo naudingas daugeliu sveikatos aspektų, veikė ligų vystymosi procesus ir pagerino išeitis eksperimentiniuose modeliuose tiriant tokias ligas kaip cukrinį diabetą, kardiovaskulines ir neurologines ligas pvz.

Analizuojant sveikų ir nutukusių asmenų PB pvz. Laikantis PB, pagerėja sveikata. Įsitraukus daugybei ląstelinių ir molekulinių mechanizmų, pavyzdžiui, prisitaikančiojo ląstelių stresinio signalo perdavimo kelio aktyvinimas, pagerėja mitochondrijų veikla, DNR atsikūrimas ir autofagija.

Mokslininkai apstulbę, kiek daug naudos gali atnešti badavimas

PB sukelia kamieninėmis ląstelėmis paremtą regeneraciją, mažina laisvųjų deguonies radikalų daromą žalą, o tai sukelia ilgai išliekantį teigiamą metabolinį efektą 2. Protarpinis badavimas ir metabolinė sistema Gliukozė ir riebiosios rūgštys yra pagrindinis ląstelių energijos šaltinis. Po valgio gliukozė panaudojama energijai gauti, o badavimo dienos dėl hipertenzijos kaupiami riebaliniame audinyje trigliceridų pavidalu.

Badaujant trigliceridai suskaidomi iki riebiųjų rūgčių ir glicerolio, kurie taip pat panaudojami energijai gauti. Badaujant kepenys riebiąsias rūgštis verčia į ketoninius kūnus, kurie ir yra pagrindinis daugumos audinių energijos šaltinis, ypač smegenų. Pavalgius kraujyje ketoninių kūnų yra mažai, tačiau jų koncentracija žmogaus organizme didėja jau po 8—12 val.

Badavimas - ne visiems tinkantis „stebuklas“

Graužikams ketoninių kūnų didėja jau po 4—8 val. Šio atsako laikas suteikia daugiau žinių apie badavimo trukmę 4, 5. PB labai sumažina kalorijų pasisavinimą 1 dieną ar daugiau per savaitę pvz. Metabolinis persijungimas iš gliukozės, kaip energijos šaltinio, naudojimo į riebiųjų rūgščių ir ketoninių kūnų naudojimą veda santykio sumažėjimo tarp anglies dvideginio produkcijos ir deguonies suvartojimo link.

Tai skatina didesnį metabolinį lankstumą ir energijos produkcijos efektyvumą iš riebiųjų rūgščių ir ketoninių kūnų 3, 5, 6. Ketoniniai kūnai nėra tik maistas ląstelėms mums badaujant.

Tai ir potencialios signalizuojančios molekulės, darančios svarbų poveikį ląstelių ir organų funkcijoms. Ketoniniai kūnai reguliuoja daugelio baltymų ir molekulių, kurie veikia bendrą organizmo sveikatą ir senėjimo procesus, ekspresiją ir aktyvumą. Veikdami šiuos svarbius ląstelinius kelius, susidarę ketoniniai kūnai turi ryškų poveikį sisteminiam metabolizmui.

Taip pat ketoniniai kūnai stimuliuoja smegenų kilmės neurotrofinio faktoriaus geno ekspresiją, kuris turi įtaką smegenų veiklai, psichiatrinėms ir neurodegeneracinėms ligoms 3, 7.

2 hipertenzijos diagnozė 2

Kiek PB naudingas metaboliniam energijos gamybos persijungimui ir kūno svorio mažėjimui? Daugelis tyrimų rodo, kad yra keletas naudingų PB veiksnių, kurie atskirti nuo PB poveikio kūno svoriui.

Tai — glikemijos rodiklių pagerėjimas, kraujo spaudimo ir širdies ritmo sunormalizavimas, taip pat PB pagerina ištvermės treniruočių efektyvumą, sumažina pilvo riebalus 3. Protarpinis badavimas ir atsparumas stresui Mūsų protėviai, kitaip nei mes, kasdien nevalgydavo po 3 didelius patiekalus ir reguliariai neužkandžiaudavo. Jų gyvenimo būdas buvo daug aktyvesnis. Homo sapiens rūšis evoliucionavo būtent prisitaikydama prie kintančios maisto aplinkos, įskaitant smegenų pokyčius, kurie lėmė kūrybiškumo, vaizduotės ir kalbos vystymąsi, fizinius pokyčius, kurie leido genties nariams įveikti ilgą atstumą medžiojant grobį ir pasikliauti tik savo raumenų jėga 8.

su hipertenzija, kvėpavimo dažniu

Remiantis tyrimais, beveik visos organų sistemos reaguoja į PB, stengiasi atlaikyti iššūkį ir atkurti homeostazę. Pasikartojantis badavimas naudingas ilgalaikiams prisitaikymo mechanizmams, kurie vėliau geriau atlaiko kitus iššūkius.

Nuo kalorijų ribojimo iki badavimo. Ką būtina žinoti?

Ląstelės, reaguodamos į PB, didina atioksidantų ekspresiją, gerina DNR pažaidos atkūrimą, baltymų kokybės reguliavimą, mitochondrijų biogenezę ir autofagiją, mažina uždegimą. Šis prisitaikymo atsakas į badavimą ir maitinimąsi būdingas įvairioms gyvūnų rūšims.

Smegenų ir kūno ląstelės, kurios patyrė PB, geriau atsikūrė po insulto, metabolinio oksidacinio, joninio, trauminio ir proteotoksinio streso 9. PB stimuliuoja autofagiją ir mitofagiją, inhibuoja mTOR baltymų sintezės kelią. Šis atsakas įgalina ląsteles pašalinti oksidacijos pažeistus baltymus ir mitochondrijas, perdirba nepažeistas molekulines struktūras, kol laikinai sumažina globalią baltymo sintezę ir taip išlaikomos energijos ir molekulinės atsargos. Šie keliai žmonėms, linkusiems persivalgyti, gyvenantiems fiziškai neaktyvų gyvenimą, badavimo dienos dėl hipertenzijos užslopinti 3, 9.

Protarpinio badavimo poveikis sveikatai ir senėjimui Neseniai dauguma tyrimų, nagrinėjusių PB ir kalorijų apribojimą, daugiau dėmesio kreipė į senėjimo ir gyvenimo trukmės ilginimo procesus.

Mokslininkai apstulbę, kiek daug naudos gali atnešti badavimas Nuoroda nukopijuota aA Šiuo metu pasaulyje atliekama daug tyrimų, nagrinėjančių badavimo įtaką žmogui. Specialistai prognozuoja, kad stovime ant didžiulių atradimų slenksčio. Kol naujausios hipotezės dar tikrinamos, galima apžvelgti, ką jau žinome apie badavimą ir ką galime pritaikyti sau.

Goodrikas su kolegomis vienoje ankstyvesnių studijų parodė, kad vidutinė žiurkių gyvenimo trukmė pailgėjo 80 proc. Kalorijų sumažinimo poveikį gali veikti ir kiti veiksniai, pavyzdžiui, lytis, mitybos įpročiai, amžius, genetika, todėl rezultatai gali skirtis Kituose 2 tyrimuose su beždžionėmis rezultatai buvo skirtingi.

Viename tyrime nustatytas teigiamas kalorijų sumažinimo efektas tiek sveikatai, tiek išgyvenamumui, kitame nenustatyta ryškaus mirtingumo sumažėjimo, nepaisant bendros būklės pagerėjimo.

Protarpinio badavimo poveikis sveikatai

Skirtumai tarp suvartojamų dienos kalorijų, tyrimo pradžios, mitybos pasirinkimo gali paaiškinti kalorijų sumažinimo poveikio rezultatų skirtumus gyvenimo trukmei Tyrimuose su žmonėmis nustatyta, kad PB mažina nutukimą, atsparumą insulinui, dislipidemiją, hipertenziją ir uždegiminius procesus.

PB naudingas sveikatai, bet jo negalima priskirti tik kalorijų sumažinimui. Tyrime nustatyta, kad po 22 dienų alternatyvios dienos badavimo tiriamieji neteko 2,5 proc. Kituose 2 tyrimuose buvo tiriamos nutukusios moterys. Joms buvo priskirta arba protarpinio badavimo dieta, arba tiesiog 25 proc. Abiejų moterų grupių dalyvėms kūno svoris per 6 mėnesius sumažėjo tiek pat, tačiau protarpinio badavimo grupėje gerokai padidėjo jautrumas insulinui, labiau sumažėjo juosmens apimtis 3, 6.

PB poveikis fizinei ir kognityvinei sistemoms Įrodyta, kad tiek gyvūnams, tiek žmonėms taikant PB pagerėja fizinė funkcija.

Viskas, ką reikia žinoti apie gydomąjį badavimą 0 Šaltinis: Shutterstock. JIs buvo praktikuojamas ne tik sveikatos sumetimais ir jaunystei išsaugoti, bet ir dvasiai atnaujinti. Didysis Pitagoras reikalavo, kad jo mokiniai, prieš susipažindami su jo filosofijos mokslo paslaptimis, keturiasdešimt dienų badautų. Jis buvo tos nuomonės, kad tik toks badavimas gali nuskaidrinti protą tiek, kad suprastų jo mokslo esmę. Dabar, kaip ir anksčiau, badavimas ne tik išvalo kūną, padeda susigrąžinti sveikatą, bet ir daro teigiamą poveikį dvasinei žmogaus būsenai.

Pavyzdžiui, nepaisant vienodo kūno svorio, pelės, kurioms taikyta alternatyvios dienos PB schema, pasižymėjo geresne bėgimo ištverme, palyginti su tomis, kurių mityba nebuvo suvaržyta. Jauni vyrai, kurie badauja 16 val. Tyrimai su gyvūnais rodo, kad PB pagerina kognityvinę funkciją pvz.

Alternatyvios dienos badavimas ir dienos kalorijų sumažinimas sumažina nepageidaujamą nutukimo, cukrinio diabeto, neurouždegiminių procesų poveikį mokymuisi ir atminčiai. Klinikiniuose tyrimuose vyresnio amžiaus suaugusiesiems trumpam sumažintas suvartojamų kalorijų kiekis buvo naudingas verbalinei atminčiai.